Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie zijn onze ondernemers?

Je huurt een auto bij Autohopper. Maar bij wie huur je eigenlijk, waar moet je de auto ophalen en is dit betrouwbaar? We leggen het graag aan je uit!

Shop-in-shop franchise
Autohopper is een shop-in-shop franchise formule. Dit betekent dat het autobedrijf bij jou om de hoek naast de reguliere werkzaamheden ook auto’s en bussen van Autohopper kan verhuren. Op deze manier creëren we eigenlijk een win-win situatie voor zowel de lokale ondernemer als voor jou. Zij kunnen gemakkelijk beginnen met een hele nieuwe tak van sport, een pand en werknemers zijn immers al aanwezig. En jij hebt één vertrouwde plek in de buurt waar je terecht kan voor al je vervoerszaken! Wat fijn is om te weten, is dat wij meer dan 120 vestigingen hebben door heel Nederland. Je kan dus altijd bij ons terecht bij jou om de hoek.

Leer onze ondernemers kennen
Om een beetje een beeld te krijgen van onze Autohopper ondernemers hebben we 3 vestigingen voor je geïnterviewd!

Autohopper Meppel “William Wemmenhove”

Sinds wanneer ben je Autohopper?
Autohopper Meppel is gestart op 11 september 2020, eigenlijk zouden we half maart 2020 al starten maar door de Corona intrede hebben we toen besloten om de start uit te stellen. Alles was onzeker voor iedereen op dat moment, dus om toen te starten leek ons geen goed idee. Maar toen ik in juli en augustus allemaal bussen van Bo-Rent door Meppel zag rijden zijn we in september toch maar van start gegaan.

Waarom heb je ervoor gekozen om Autohopper te worden?
Ik was totaal niet bekend met Autohopper en verhuur. Omdat de autohandel/mobiliteit aan het veranderen is, was ik al aan het nadenken om iets anders in het bedrijf erbij te gaan doen. Het plezier in auto’s inkopen en verkopen werd wat minder bij mij en eigenlijk kwam Mark Dekker precies op het juiste moment bij mij binnen. In Autohopper zag ik nieuwe kansen en mogelijkheden en dus kon ik toen snel de knoop doorhakken om Autohopper erbij te worden.

Wat vind je het leukste aan autoverhuur?
Ik ben nu 7 maanden bezig als Autohopper en het leukste tot nu toe vindt ik het opzetten van de naamsbekendheid in Meppel e.o. De uitdaging om geen “nee” te verkopen en de verscheidenheid aan klanten die nu bij je komen en helemaal tevreden zijn met de auto, bus of aanhanger die ze gehuurd hebben. De mond-tot-mond reclame die we hiervan krijgen geeft ook weer een extra boost. Ook komen mensen die gehuurd hebben nu bij ons in het bedrijf en zien we dus terug voor bijvoorbeeld onderhoud aan hun auto.

Vertel je gekste moment met een klant:
Een gek moment heb ik tot op heden nog niet echt gehad. Als ik dan wat moet noemen: mijn bestelbus strandde met een storing terwijl mensen ermee aan het verhuizen waren. Ik snel een andere bus geregeld en bij de mensen neergezet, uiteraard hadden ze de gestrande bus helemaal vol staan met huisraad dus heb ik maar meegeholpen alles over te pakken. Tuurlijk vervelend voor hun én voor mij, maar achteraf en tijdens het overladen wel om kunnen lachen.

Waarom komen verhuur klanten bij jullie terug?
Ze komen bij ons terug omdat we no-nonsense zijn. Gewoon goede service, nette schone auto’s en klaar staan voor de klant. Geen “nee” verkopen en gewoon doen wat je zegt of belooft. Als ze terug komen dan hebben we het de vorige keer goed gedaan dus dan blijven we dat doen.

Autohopper Bathoorn & Groningen “Thijs Krul”

Sinds wanneer ben je Autohopper?
In maart 2019 zijn we in Bathoorn begonnen met een vestiging van Autohopper. We zijn begonnen met een bakwagen en een paar kleine auto’s. Tot op heden hebben wij ons opgebouwd tot een wagenpark met vijf bakwagens en meerdere auto’s van groot tot klein. In februari 2021 hebben wij onze tweede vestiging in de stad Groningen geopend. Ook daar zijn wij met een glimlach elke dag bezig.

Waarom heb je gekozen om Autohopper te worden?
Naast autoschade verhuurden wij uit ons eigen wagenpark ook al auto’s en bestelbusjes. Dit wilden we graag professioneel aanpakken en hebben we dus gekozen voor Autohopper. We hadden belang bij betrouwbare, jonge voertuigen en dat onder een bekende naam. Tot op heden hebben een super samenwerking zonder problemen!

Wat vind je het leukste aan Autohopper?
Het leukste aan Autohopper vind ik de mensen die je gelukkig kan maken met een verhuiswagen na het aanschaffen van een nieuwe woning of iemand die je snel  weer op weg kan helpen met vervangend vervoer wanneer nodig. De positieve reacties die wij bijvoorbeeld vanuit Klantenvertellen hierop krijgen geeft ons elke dag het fijne gevoel om door te gaan en steeds verder te ontwikkelen. Daarnaast geef ik veel dank aan de toppers van Autohopper Nederland die ons elke dag weer ondersteunen waar nodig.

Ons gekste moment met een klant:
Gelukkig hebben we nog nooit iets super raars mee gemaakt, maar het kan wel eens gebeuren dat de laatste meubels die eigenlijk naar de nieuwe woning zouden moeten gaan mee ingeleverd worden bij het terugbrengen.

Waarom komen verhuur klanten bij jullie terug?
Door heldere afspraken te maken en flexibel te zijn, merken we dat onze klanten geen last hebben van druk of het gevoel dat ze ergens aan vast zitten. Dit zorgt voor een relaxte ervaring. Ook proberen wij mee te denken met de klant, mocht er een bus niet beschikbaar zijn dan zoeken we samen een alternatief als oplossing. De reacties die wij hierop krijgen vanuit Klantenvertellen spreken daarin voor zich.

Autohopper Hofstee Drachten “Erik Hofstee”

Sinds wanneer ben je Autohopper?
Sinds 2013. Eerst hadden wij een shop-in-shop, maar sinds 2016 als stand alone vestiging.

Waarom heb je gekozen om Autohopper te worden?
Het zag er uit als een leuke toevoeging op de bestaande activiteiten. We hadden een autobedrijf gespecialiseerd in Engelse auto’s.

Wat vind je het leukste aan autoverhuur?
Het helpen van klanten aan hun verhuur behoeftes en ze een beetje in de watten te leggen met iets dat ze niet hadden verwacht.

Vertel je gekste moment met een klant:
Ik had een paar klanten die ik “last minute” hielp aan een bus, terwijl ze al op diverse andere verhuurlocaties in de buurt een harde NEE te horen hadden gekregen. De klanten waren wat oudere Arabische mensen, ze waren heel netjes gekleed, beschaafd en dankbaar. Ze maakten een opmerking over mijn mooie espressomachine, waarna ik ze uiteraard koffie aanbood. Na het afhandelen van de contracten en het drinken van de koffie maakten ze bij het weggaan de opmerking: “Uw baas heeft het heel goed met u voor dat hij z’n goede espressomachine heeft aangeschaft voor zijn personeel!” Ik heb daarop gereageerd: “Ja, dat klopt inderdaad!!!” Niet vertellend dat ik zelf de eigenaar was.

Waarom komen verhuur klanten bij jullie terug?
Ik pas mij perfect aan bij de verschillende type klanten. De ene klant wil veel informatie, de andere wil vooral snel omdat hij voor de 25ste keer huurt en weer anderen willen duidelijke en korte informatie.

Meer nieuws

Autohopper is verheugd met het nieuws dat het de aanbesteding van Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) heeft...
Louwman neemt een 100% belang in autoverhuurketen en franchiseformule Autohopper. Met ruim 120 vestigingen door heel Nederland is...
Ga je binnenkort op vakantie met een busje van Autohopper of ben je er nog niet helemaal uit of je een busje wil gaan huren? Wij...