Het antwoord op al je vragen
vind je op deze plek!

Waar ben je naar op zoek?
Sorry! Helaas geen resultaten gevonden.
Mag ik bij jullie een auto huren als ik nog geen 21 ben of nog geen jaar mijn rijbewijs heb?

Ja, dat kan. Een geldig rijbewijs is voldoende om een auto bij ons te huren. Je kan alleen het Eigen Risico niet verlagen als je jonger bent dan 21 of als je nog geen jaar je rijbewijs hebt. 

Lees meer

Wat hebben jullie van me nodig als ik de auto af kom halen?

Als je de auto af komt halen, neem dan een geldig rijbewijs mee, een geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) en vergeet de borg natuurlijk niet! Deze kun je alleen pinnen. Let erop dat je aan alles denkt, als je iets vergeten bent, krijg je de auto niet mee! Daarnaast kan de verhuurmedewerker om een recent bankafschrift of afschrift van een telefoonabonnement vragen. Dit is om je adresgegevens te verifiëren. Deze afschriften mogen niet ouder zijn dan 30 dagen.

Moet ik borg betalen en zo ja hoe kan ik dat doen?

Ja, je moet altijd borg betalen als je een auto bij ons huurt. De hoogte van de borg is gelijk aan het gekozen Eigen Risico bij schade. Deze is € 750,-. Je kan het Eigen Risico (en daarmee de borg) verlagen naar € 350,-, dit kost je € 9,- per dag.

Alles over borg

Wat moet ik doen als ik schade rij aan de huurauto?

Heel vervelend, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Zorg ervoor dat je op een veilige plek bent en vul dan (eventueel samen met de andere partij) de schadeformulieren uit het dashboardkastje in. Zorg er ook voor dat je direct foto’s (eventueel met je mobiele telefoon) maakt. Daarnaast dien je z.s.m. de verhuurvestiging op de hoogte te stellen. Kan je door de schade niet verder rijden? Bel dan meteen even met telefoonnummer 088-1121284. Dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Je wordt dan doorverbonden met onze bemiddelaar, zij zullen precies vertellen wat je moet doen en zorgen dat er vervangend vervoer voor je wordt geregeld. Komen jullie er toch niet uit? Neem dan even contact op met jouw verhuurverstiging, dan zoeken we een passende oplossing.

Wat zijn de openingstijden van de vestigingen?

Elke vestiging heeft haar eigen openingstijden, zoek daarom op de locatiepagina de vestiging bij jou om de hoek om de openingstijden te bekijken. Let op! Op zon- en feestdagen zijn veel van onze vestigingen gesloten. Wil je zeker weten dat je bij jou vestiging een auto kunt huren? Neem dan even telefonisch contact met deze vestiging op. 

Waar kan ik een auto ophalen?

Bij ruim 100 Autohopper vestigingen in Nederland. Dus altijd wel één bij jou in de buurt. Kijk voor een overzicht van de vestigingen bij jou in de buurt.

Ik haal mijn auto af bij een garage, krijg ik dan een tweedehands auto mee?

Nee, de huurauto’s van Autohopper zijn niet van de garage en zeker niet tweedehands! De huurauto’s zijn altijd nieuw en gaan maximaal 24 maanden mee (m.u.v. personenbussen). Daarnaast zijn ze rijk uitgerust en altijd minimaal voorzien van airconditioning en een radio/cd-speler.

Hoe laat begint en eindigt een huurdag?

Autohopper verhuurt op basis van kalenderdagen. Je moet de auto dus altijd voor 08.00 's morgens inleveren, als het later wordt of je hebt de auto langer nodig dan start automatisch vanaf 08.00 de tweede huurdag.

Lees meer

Hoe kan ik mijn reserveringaanvraag annuleren?
  • Je kan tot 24 uur voor aanvang van de huur kosteloos annuleren. Dit kan je het beste doen door te bellen met de vestiging waar je hebt gereserveerd, het telefoonnummer vind je op de bevestiging van je reserveringsaanvraag. Je mag natuurlijk ook mailen.
  • Annuleer je binnen 24 uur voor aanvang van de huur, dan wordt 50% van het huurbedrag in rekening gebracht. Doe dit altijd telefonisch, de mail wordt in sommige gevallen niet op tijd gelezen! 
  • Bij het niet ophalen van het voertuig (no show) wordt het gehele huurbedrag in rekening gebracht.
Wat gebeurt er als ik de auto te laat terugbreng?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je in de file staat en wat later terug bent, neem in dat geval gewoon even telefonisch contact op met de vestiging om dit even te overleggen. Als je zonder overleg de auto te laat terug brengt, wordt de verhuurperiode verlengd en kan het zijn dat er een extra huurdag in rekening wordt gebracht. Wil je dit voorkomen? Maak dan goede afspraken met de verhuurmedewerker.

Hoe zit het met de brandstof tijdens de huurperiode?

De verbruikte brandstof betaal je zelf. Je krijgt de auto met een volle tank mee en het is de bedoeling dat je de auto ook weer met een volle tank inlevert. Gebeurt dit niet, dan zal de verhuurvestiging de kosten van de brandstof achteraf in rekening brengen. Let erop dat ze ook tankkosten in rekening kunnen brengen bovenop de kosten van de brandstof. Het is dus altijd handiger om zelf even de auto weer af te tanken.

Kan ik de huurauto na sluitingstijd inleveren?

Dit is in sommige gevallen mogelijk. Neem hiervoor contact op met de vestiging waar je hebt gehuurd om de mogelijkheden te bespreken. Let er wel op dat je altijd verantwoordelijk voor de auto blijft tot het moment dat de verhuurvestiging de auto fysiek inneemt. Ontstaat er dus bijvoorbeeld in de nacht na het inleveren schade, dan wordt deze wel op jou verhaald. 

Kan ik de huurauto bij een andere vestiging inleveren dan waar ik hem heb afgehaald?

Dat is niet mogelijk. Je dient de auto weer in te leveren bij de vestiging waar je 'm hebt opgehaald. 

Is de huurauto verzekerd?

Ja, je krijgt de huurauto altijd verzekerd mee. Let er wel op dat je een Eigen Risico op schade hebt. Je kan dit bedrag (gedeeltelijk) verlagen. Wil je hiervan gebruik maken, dan kan je dit aangeven in stap 2 van je online reserveringsaanvraag.

Alles over onze autoverzekering

Kan ik een automaat huren bij Autohopper?

Ja, dat kan! Onze compact-, midden- en ruimklasse auto's kunnen geboekt worden met automaat. Je kan deze optie selecteren nadat je één van deze auto's hebt gekozen in stap 2 van je online resereringsaanvraag. Je betaalt hiervoor een toeslag van € 7,- per dag. 

Hoe kan ik contact met Autohopper opnemen?

Je kunt op verschillende manieren contact met ons of met de vestigingen opnemen. Het Autohopper hoofdkantoor kun je per mail (service@autohopper.nl) of via het contactformulier bereiken. De gegevens (adres, telefoonnummer) vind je op de Vestigingen pagina, onder de auto's.

Wat houdt het Eigen Risico in?

Net als bij je zorgverzekering hanteren wij een Eigen Risico. Dit is simpelweg het bedrag dat je zelf betaalt als je schade rijdt die je niet op een ander kunt verhalen. Je betaalt dan dus een gedeelte van deze schade zelf. Stel je voor: je rijdt met de huurauto tegen een paaltje aan en de bumper is beschadigd. De verhuurvestiging zal de schade taxeren. Stel je voor dat de schade € 800,- is en je hebt een Eigen Risico van € 750,-, dan moet je € 750,- aan de verhuurvestiging betalen. De vestiging zal de resterende kosten betalen. Je kan het Eigen Risico bedrag verlagen, je kan hiervoor kiezen in stap 2 van je reserveringsaanvraag.

Alles over Eigen Risico

Kan ik het Eigen Risico verlagen?

Ja hoor, dat kan, tenzij je nog geen jaar je rijbewijs hebt of als je jonger bent dan 21. Je Eigen Risico is standaard € 750,- per schadegeval en deze kun je verlagen naar € 350,- per schadegeval voor € 9,- per dag.

Wat gebeurt er als ik een auto via internet reserveer en die klasse niet meer beschikbaar is?

Binnen 24 uur na het doen van een online reserveringsaanvraag neemt de betreffende vestiging contact met je op om je aanvraag om te zetten in een boeking. Mocht de gewenste klasse niet meer beschikbaar zijn, dan zal de verhuurvestiging in overleg met jou naar een oplossing zoeken. Al proberen we het altijd te voorkomen, het kan altijd zo zijn dat een vestiging helaas niks voor je kan regelen. 

Ik heb een vraag over mijn reservering, waar kan ik deze stellen?

Heb je een vraag over je reservering? Dan raden wij je aan om even telefonisch contact op te nemen met de vestiging waar je hebt gehuurd, die kunnen je het snelst helpen. Je vindt het telefoonnummer en emailadres van de vestiging op jouw reserveringsbevestiging of -aanvraag. Heb je die niet bij de hand? Kijk dan op onze locatiepagina, daar vind je alle telefoonnummers van onze vestigingen. 

Wat zijn de afmetingen van de bestelbussen

​Wij hebben vier verschillende bestelbussen. Er zijn verschillende merken bussen beschikbaar, de maten die je hieronder ziet zijn daarom de minimale maten.

 

  • De bestelbus met 3 m3 laadvloer: 1,80 (l) x 1,50 (b) x 1,25 (h)
  • De bestelbus met 6 m3 laadvloer: 2,41 (l) x 1,62 (b) x 1,39 (h)
  • De bestelbus met 11 m3 laadvloer: 3,03 (l) x 1,76 (b) x 1,89 (h)
  • De bestelbus met 20m3 laadvloer: 4,20 (l) x 2,10 (b) x 2,32 (h)

 

Mag ik met de auto naar het buitenland?

Jazeker, maar alleen als je dit vooraf met de vestiging hebt besproken. De auto mag in principe naar alle landen die vermeld staan op de groene kaart

Bekijk de landen

Kan ik een auto van Autohopper ook huren in het buitenland?

Autohopper heeft een aantal vestigingen in Duitsland. 

Wat moet ik doen als ik met pech kom stil te staan?

Omdat we alleen nieuwe auto's verhuren is de kans dat je pech krijgt met je huurauto erg klein, maar we kunnen het natuurlijk niet uitsluiten. In het dashboardkastje van de auto vind je een blauwe map met alle papieren die je nodig hebt en met een telefoonnummer van een wegenwachtservice.  

Over onze pechservice

Kan ik een specifiek type auto, bijvoorbeeld een Volkswagen Golf huren bij Autohopper?

Nee, je kan bij ons geen specifiek merk auto reseveren, bij ons kies je een gewenste klasse en huur je gewoon altijd een luxe en nieuwe auto. 

Kan ik ook een halve dag een auto huren?

Nee, het is helaas niet mogelijk om tegen een gereduceerd tarief voor een halve dag een auto te huren. Je huurt je auto altijd van 8.00 tot 8.00 uur, als je de auto eerder terugbrengt krijg je dus geen geld terug.

Ik heb een buitenlands rijbewijs, mag ik bij jullie huren?

Als je een geldig rijbewijs hebt mag je gewoon bij ons huren, ook als dit een buitenlands rijbewijs is. Wel moeten wij duidelijk kunnen zien dat het om een rijbewijs gaat (vaak staat er bijv. 'driving licence' op) en de persoonsgegevens moeten in het westerse alfabet geschreven zijn, zodat we de persoonsgegevens kunnen lezen. 

Mag ik mijn huisdier meenemen in de auto?

Je mag geen huisdier meenemen in onze huurauto's . Huisdieren laten veel haren achter die moeilijk uit de bekleding te halen zijn. Ook zijn sommige mensen allergisch voor huisdieren, en we willen graag dat iedereen in onze auto’s kan rijden.

Hoe kan ik een reservering maken voor morgen?

Vanaf 16:00 uur kan je niet meer reserveren voor morgen. Heb je toch last minute nog een auto of bus nodig? Neem dan telefonisch contact op met jouw vestiging om te overleggen wat er mogelijk is.

Staat je vraag er niet bij? Vul onderstaand formulier in en wij geven je een reactie!