Het antwoord op al je vragen
vind je op deze plek!

Waar ben je naar op zoek?
Sorry! Helaas geen resultaten gevonden.
Kan ik een auto huren zonder creditcard?

Ja, je kan bij ons gewoon betalen met je pinpas. Een creditcard is dus niet nodig, ook niet als je een busje wil huren. 

Mag ik bij jullie een auto huren als ik 18 jaar ben, of nog geen jaar mijn rijbewijs heb?

Ja, je kan bij ons een auto huren als je 18, 19, 20 of 21 jaar bent. Ook als je korter dan een jaar je rijbewijs hebt kan je gewoon bij ons terecht: een geldig rijbewijs is voldoende om een auto bij ons te huren. Je kan alleen het Eigen Risico niet verlagen als je jonger bent dan 21 of als je nog geen jaar je rijbewijs hebt. 

Waarom moet ik borg betalen en hoe kan ik dat doen?

Borg dient als garantie voor een "deugdelijke nakoming van de huurovereenkomst". Daarmee willen we eigenlijk zeggen dat we een borg vragen zodat je zuinig met onze voertuigen omgaat en deze in dezelfde staat weer inlevert als dat je deze hebt meegekregen. De hoogte van de borg is gelijk aan het gekozen Eigen Risico bij schade. Deze is € 750,-. Je kan het Eigen Risico (en daarmee de borg) verlagen naar € 350,-, dit kost je € 9,- per dag. De borg hoef je niet te betalen met je creditcard, dit kan namelijk gewoon met je pinpas. Wij nemen geen contant geld aan. Het is niet mogelijk om een auto te huren zonder borg te betalen.

Wat zijn vrije kilometers en hoeveel vrije km's krijg ik per dag?

De meeste autoverhuurbedrijven vragen een vergoeding voor de afschrijving van een auto in de vorm van een betaling per kilometer. Bij Autohopper krijg je per dag 100 vrije kilometers. Dit betekent dat je over de eerste 100 kilometer die je per dag rijdt geen vergoeding hoeft te betalen. Daarna betaal je € 0,18 cent per km. Dit staat dus helemaal los van de brandstof! Die moet je altijd zelf betalen, we geven de auto of bus met een volle tank mee en je dient deze ook met volle tank weer terug te brengen. Het is niet mogelijk om kilometervrij te huren.

Hoe zit het met de brandstof tijdens de huurperiode?

De verbruikte brandstof betaal je zelf. Je krijgt de auto met een volle tank mee en het is de bedoeling dat je de auto ook weer met een volle tank inlevert. Gebeurt dit niet, dan zal de verhuurvestiging de kosten van de brandstof achteraf in rekening brengen. Let erop dat ze ook tankkosten in rekening kunnen brengen bovenop de kosten van de brandstof. Het is dus altijd handiger om zelf even de auto weer af te tanken.

Wat hebben jullie van me nodig als ik de auto af kom halen?

Als je de auto af komt halen, neem dan een geldig rijbewijs mee, een geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) en vergeet de borg natuurlijk niet! Deze kun je alleen pinnen. Let erop dat je aan alles denkt, als je iets vergeten bent krijg je de auto niet mee! Daarnaast kan de verhuurmedewerker om een recent bankafschrift of afschrift van een telefoonabonnement vragen. Dit is om je adresgegevens te verifiëren. Deze afschriften mogen niet ouder zijn dan 30 dagen.

Is de huurauto verzekerd?

Ja, je krijgt de huurauto altijd goed verzekerd mee, hier betaal je niets extra's voor. In principe is alle schade aan je huurauto gedekt, tenzij er opzet in het spel is natuurlijk. Let er wel op dat je altijd een Eigen Risico betaalt als je schade hebt gereden die we niet op een ander kunnen verhalen. Je kan het Eigen Risico bedrag verlagen. Wil je hiervan gebruik maken, dan kan je dit aangeven in stap 2 van je online reserveringsaanvraag.

Hoe laat begint en eindigt een huurdag?

Bij Autohopper huur je altijd van 8.00 tot 8.00. Als je de auto dus om 8.00 uur ophaalt, mag je er 24 uur in rijden. Je moet de auto altijd voor 08.00 's morgens inleveren, als het later wordt of je hebt de auto langer nodig dan start automatisch vanaf 08.00 de tweede huurdag. Dit doen wij zodat we de auto's elke dag opnieuw kunnen verhuren. Wil je dus van 12.00 tot 12.00 huren? Dan betaal je dus voor twee dagen, omdat het bij ons niet mogelijk is om maar een halve dag een auto te huren. 

Hoe kan ik mijn reserveringaanvraag annuleren?
  • Je kan tot 24 uur voor aanvang van de huur kosteloos annuleren. Dit kan je het beste doen door te bellen met de vestiging waar je hebt gereserveerd, het telefoonnummer vind je op de bevestiging van je reserveringsaanvraag. Je mag natuurlijk ook mailen.
  • Annuleer je binnen 24 uur voor aanvang van de huur, dan wordt 50% van het huurbedrag in rekening gebracht. Doe dit altijd telefonisch, de mail wordt in sommige gevallen niet op tijd gelezen! 
  • Bij het niet ophalen van het voertuig (no show) wordt het gehele huurbedrag in rekening gebracht.
Wat gebeurt er als ik de auto te laat terugbreng?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je in de file staat en wat later terug bent, neem in dat geval gewoon even telefonisch contact op met de vestiging om dit even te overleggen. Als je zonder overleg de auto te laat terugbrengt, wordt de verhuurperiode verlengd en kan het zijn dat er een extra huurdag plus € 50,- boete wordt gegeven voor het te laat terugbrengen van het voertuig. Wil je dit voorkomen? Maak dan goede afspraken met de verhuurmedewerker.

Kan ik de huurauto na sluitingstijd inleveren?

Dit is in sommige gevallen mogelijk. Neem hiervoor contact op met de vestiging waar je hebt gehuurd om de mogelijkheden te bespreken. Let er wel op dat je altijd verantwoordelijk voor de auto blijft tot het moment dat de verhuurvestiging de auto fysiek inneemt. Ontstaat er dus bijvoorbeeld in de nacht na het inleveren schade, dan wordt deze wel op jou verhaald.

Wat zijn de openingstijden van de vestigingen?

Elke vestiging heeft haar eigen openingstijden, zoek daarom op de locatiepagina de vestiging bij jou om de hoek om de openingstijden te bekijken. 

Kan ik ook een halve dag een auto huren?

Nee, het is helaas niet mogelijk om tegen een gereduceerd tarief voor een halve dag een auto te huren. Je huurt je auto altijd van 8.00 tot 8.00 uur, als je de auto eerder terugbrengt krijg je dus geen geld terug.

Kan ik de huurauto bij een andere vestiging inleveren dan waar ik hem heb afgehaald?

Het is niet mogelijk om de auto 'one way' te huren, je dient de auto of bus weer in te leveren bij de vestiging waar je 'm hebt opgehaald. Dit omdat Autohopper een franchisebedrijf is, dus alle vestigingen zijn zelfstandig ondernemers die zelf verantwoordelijk zijn voor hun wagenpark. Als je het niet erg vindt om transportkosten te betalen kan dit natuurlijk wel geregeld worden, neem in dit geval telefonisch contact op met de vestiging waar je wil huren. 

Hoe kan ik contact met Autohopper opnemen?

Je kunt op verschillende manieren contact met ons of met de vestigingen opnemen. Het Autohopper hoofdkantoor kun je per mail of via het contactformulier onderaan deze pagina bereiken. Wil je contact met één van de Autohopper vestigingen, dan kan dat via hun locatiepagina.

Wat houdt het Eigen Risico in?

Alle huurauto's zijn goed verzekerd. Net als bij je zorgverzekering, hanteren wij een Eigen Risico dat je moet betalen als je gebruik maakt van deze verzekering. Het Eigen Risico is dus simpelweg het bedrag dat je zelf betaalt als je schade rijdt die je niet op een ander kunt verhalen. Je kan het Eigen Risico bedrag verlagen, je kan hiervoor kiezen in stap 2 van je reserveringsaanvraag.

Kan ik het Eigen Risico verlagen?

Ja, je kan het Eigen Risico op schade verlagen mits je langer dan een jaar je rijbewijs hebt en je ouder bent dan 21. Je Eigen Risico is standaard € 750,- per schadegeval en deze kun je verlagen naar € 350,- per schadegeval voor € 9,- per dag.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

Ja, maar alleen als je dit vooraf met de vestiging hebt besproken. De auto mag in principe naar alle West-Europese landen die vermeld staan op de groene kaart, check dit wel vooraf bij de vestiging zodat je wel de juiste documenten meekrijgt voor de verzekering van de huurauto in het buitenland.  

Hoe kan ik een reservering maken voor morgen?

Vanaf 16.00 uur is het niet meer mogelijk om online te reserveren voor morgen. Heb je toch last minute nog een auto of bus nodig? Neem dan telefonisch contact op met jouw vestiging om te overleggen wat er mogelijk is.

Wat gebeurt er als ik een auto via internet reserveer en die klasse niet meer beschikbaar is?

Binnen 24 uur na het doen van een online reserveringsaanvraag neemt de betreffende vestiging contact met je op om je aanvraag om te zetten in een boeking. Mocht de gewenste klasse niet meer beschikbaar zijn, dan zal de verhuurvestiging in overleg met jou naar een oplossing zoeken. Al proberen we het altijd te voorkomen, het kan altijd zo zijn dat een vestiging helaas niks voor je kan regelen. Zorg er dus altijd voor dat je op tijd een reservering maakt: de kans dat je in de laatste week van de maand nog een busje voor het komende weekend kan huren is klein! 

Ik heb een vraag over mijn reservering, waar kan ik deze stellen?

Heb je een vraag over je reservering? Dan raden wij je aan om even telefonisch contact op te nemen met de vestiging waar je hebt gehuurd, die kunnen je het snelst helpen. Je vindt het telefoonnummer en emailadres van de vestiging op jouw reserveringsbevestiging of -aanvraag. Heb je die niet bij de hand? Kijk dan op onze locatiepagina, daar vind je alle telefoonnummers van onze vestigingen. 

Wat zijn de afmetingen van de bestelbussen

​Wij hebben vier verschillende bestelbussen. Omdat we verschillende merken bussen verhuren wisselen de maten per vestiging, maar we hebben wel de minimale afmetingen voor je opgezocht. Deze vind je ook als je op 'meer info' klikt in het auto overzicht.

Wat moet ik doen als ik schade rij aan de huurauto?

Zorg er allereerst voor dat je op een veilige plek bent. Vul dan, eventueel samen met de andere partij, de schadeformulieren uit het dashboardkastje in. Zorg er ook voor dat je direct foto’s maakt. Daarnaast dien je z.s.m. de verhuurvestiging op de hoogte te stellen. Kan je door de schade niet verder rijden? Bel dan meteen even met telefoonnummer 088-1121284. Dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Je wordt dan doorverbonden met onze bemiddelaar, zij zullen precies vertellen wat je moet doen en zorgen dat er vervangend vervoer voor je wordt geregeld. Komen jullie er toch niet uit? Neem dan even contact op met jouw verhuurverstiging, dan zoeken we een passende oplossing.

Wat moet ik doen als ik met pech kom stil te staan?

Omdat we alleen nieuwe auto's verhuren is de kans dat je pech krijgt met je huurauto erg klein, maar we kunnen het natuurlijk niet uitsluiten. In het dashboardkastje van de auto vind je een blauwe map met alle papieren die je nodig hebt en met een telefoonnummer va onze pechservice.

Kan ik een specifiek type auto, bijvoorbeeld een Volkswagen Golf huren bij Autohopper?

Nee, je kan bij ons geen specifiek merk auto reseveren, bij ons kies je een gewenste klasse en huur je gewoon altijd een luxe en nieuwe auto.

Kan ik een automaat huren bij Autohopper?

Ja, bij de meeste Autohopper vestigingen kan je kiezen voor een auto met automaat. Bekijk het volledige aanbod auto's met automaat en huur 'm bij de vestiging bij jou om de hoek!

Kan ik een auto met trekhaak huren bij Autohopper?

Jazeker, als je een auto met trekhaak wil huren kan je dit simpelweg aangeven in stap 2 van je online reserveringsaanvraag. We doen dan onze uiterste best om een auto met trekhaak voor je te regelen. Wil je zeker weten dat je een auto met trekhaak mee krijgt? Neem dan even telefonisch contact op met de vestiging bij jou om de hoek.

Ik heb een buitenlands rijbewijs, mag ik bij jullie huren?

Als je een geldig rijbewijs hebt mag je gewoon bij ons huren, ook als dit een buitenlands rijbewijs is. Wel moeten wij duidelijk kunnen zien dat het om een rijbewijs gaat (vaak staat er bijv. 'driving licence' op) en de persoonsgegevens moeten in het westerse alfabet geschreven zijn, zodat we de persoonsgegevens kunnen lezen.

Mag ik mijn huisdier meenemen in de auto?

Je mag geen huisdier meenemen in onze huurauto's . Huisdieren laten veel haren achter die moeilijk uit de bekleding te halen zijn. Ook zijn sommige mensen allergisch voor huisdieren, en we willen graag dat iedereen in onze auto’s kan rijden.

Zijn er opties om zakelijk een auto te huren of leasen?

Die zijn er zeker. Of je nu één of meer auto's wil zakelijk leasen voor een langere termijn of korte(re) tijd wil shortleasen, het kan allemaal. Flexibel leasen kan uitkomst bieden als je tot wel drie keer per week van auto wil wisselen. 

Kan ik als particulier ook een auto leasen?

Jazeker, als particulier kan je gebruik maken van onze private lease. Het grote voordeel van private lease bij Autohopper is dat je geen BKR-registratie krijgt. 

Waar kan ik een auto ophalen?

Je kan op meer dan 100 plaatsen in Nederland een auto huren, kijk voor een overzicht van de vestigingen bij jou in de buurt.

Kan ik een auto van Autohopper ook huren in het buitenland?

Nee, Autohopper heeft op het moment alleen vestigingen in Nederland.

Ik haal mijn auto af bij een garage, krijg ik dan een tweedehands auto mee?

Nee, de huurauto’s zijn niet van de garage en niet tweedehands, maar hartstikke nieuw! Autohopper is een shop-in-shop bedrijf, dus ondanks dat veel van onze partners een garagebedrijf hebben zijn alle huurauto's nieuw. De meeste huurauto’s gaan 6 tot maximaal 18 maanden mee (m.u.v. de busjes). Daarnaast zijn ze luxe uitgerust en altijd minimaal voorzien van airconditioning en een radio/cd-speler.

Mag je zomaar in alle busjes rijden met een B-rijbewijs?

Iedereen die zijn/haar rijbewijs heeft gehaald krijgt standaard een rijbewijs B. Met een rijbewijs B ben je bevoegd om in een auto te rijden van maximaal 3500kg. Het is mogelijk om nog meer rijbewijzen te halen. Bijvoorbeeld een vrachtrijbewijs of een aanhanger rijbewijs. Vaak krijgen wij de vraag of je in al onze busjes mag rijden met een rijbewijs B. Veel mensen denken dat onze grootste bus, de bakwagen 20m3, niet bestuurd mag worden met dit rijbewijs. Het antwoord op deze vraag is simpel: ja, je mag in al onze busjes rijden met een rijbewijs B. Dus zelfs in die grote bakwagen. Wel zo makkelijk en lekker no-nonsense!

Staat je vraag er niet bij? Vul onderstaand formulier in en wij geven je een reactie!